Rockfest!!!

Idag är vi lite trötta här efter gårdagens rockfest, men oj vad kul vi hade. Det var en riktigt lyckad fest med trevligt folk, tipspromenad, lagtävlingar, god mat, drinkar och dans. De flesta hade gått in för rocktemat och var riktigt snygga! =)

Här kommer lite bilder från kvällen:

Den här helgen ska vi avsluta med att kolla på film och mysa. Imorgon är det måndag och nya friska tag som gäller....

Ha en bra kväll!

Väckarklocka

Väckarklocka är verkligen inget jag behöver ställa på helgen för att komma upp "i tid". Vaknar alltid jättetidigt, för tidigt! För att ha som prydnad köpte jag i alla fall denna på Ur & penn igår när jag och C var en sväng i Trollhättan. De hade utförsäljning, så passade på att fynda den för 124,50.

Ikväll står det 125-årsfest på schemat för våran del med temat ROCK!!! Min mamma är en av värdinnorna (Hon fyllde 50 år i december). Ska bli riktigt kul, framförallt kul att se vad alla har på sig. Min outfit ligger på sängen och väntar.... Tror att det blir det i alla fall, om jag inte byter om i sista sekund... ;-)

Om jag hinner sen, så kanske jag slänger upp en bild på rockparet J & C.....Annars blir det imorgon. =)

Hoppas att ni har en superbra lördag!!!!!!

Helg!

Äntligen helg!!! Den här veckan har i och för sig gått väldigt fort, men det ska allt bli skönt att vara lite ledig. Denna kväll är det myskväll hemma som gäller och soffbordet är fullt av gottigheter....är det fredag så är det! ;-) Just nu tittar vi på Let´s dance, sedan kanske det blir en film om vi orkar.

Hoppas att ni har en bra fredagkväll!!

Middag

Ikväll har jag och sju jobbarkompisar ätit brakmiddag på Krog & Kompani, vardagslyx gillas! =) Hade faktiskt aldrig ätit där tidigare, men det får nog bli igen för gott var det.

För min del blev det oxfilé

Hela gänget utom jag :)

Denna onsdag ska jag och C avsluta med en film: Paranormal activity 2. Får se om man vågar titta... ;-) Tror dock att jag kommer somna i vanlig ordning, eftersom jag är rätt trött.

Inredningssugen...

Idag när jag var framme på stan för ett ärende var jag ju bara tvungen att passa på att kika in i ett par affärer. Jag är så grymt sugen på att fixa med hemmet nu och köpa massa fina saker. Det enda som fattas är att den där övervåningen ska bli klar, sen så!! *tålamod* ;-)

Självklart åkte jag inte hem helt tomhänt, en tvättkorg och en kudde fick följa med.

Hade denna tvättkorg i svart sedan tidigare, nu kan vi sortera mörk och ljus tvätt direkt...

En till kudde i min "samling". Hade beslutsångest i affären om jag skulle köpa en eller två, men jag valde att vara förståndig och börja med en...måste ju veta vart jag ska ha den först. ;-) Tror dock att det blir i sängen eller i gästrummet.

Nu blir det tv och slappa i soffan resten av denna dag... Hoppas att ni har en bra tisdag! =)

Helgen...

För exakt en vecka sedan vid den här tiden satt man högt upp i luften påväg hem från värmen. Veckan som vi har varit hemma har sprungit iväg, helgen likaså. Har haft mycket roligheter för mig under helgen och några foton blev det såklart ;-) :

På fredagkvällen blev det tacomys med Frida, Lisa och Sandra:

I lördags var det fullt upp hela kvällen. Det började med middag hemma hos Veronika med några tjejer som jag läste ihop med på högskolan. Vi försöker ha återträffar ett par gånger om året, då vi turas om att bjuda hem varandra, riktigt roligt! =)

Vid tio-tiden åkte jag vidare hem till Anna på födelsedagsfest....

En bra helg med goa vänner! =)

Semesterbilder...

Har varit ledig även idag och tur var väl det, för det är inte det lättaste att vända tillbaka på dygnet märkte jag. Imorgon ska det jobbas igen i alla fall, men bara två dagar innan det är helg. Skönt med en mjukstart! =)

Fotade en hel del med min nya kamera i Thailand, här kommer ett gäng av bilderna:

Hemma i kylan igen

Och då var vi hemma i kalla Sverige igen...Det känns nästan som att jag drömt att vi varit i Thailand för de två veckorna gick så himla fort, alldeles för fort! Tog emot riktigt mycket att lämna värmen för att åka tillbaka hit.

Vi har i alla fall en riktigt fin semester att minnas tillbaka till, allt har verkligen varit toppen. Innan vi åkte fick vi höra från många håll att det hade varit dåligt väder och mycket regn, men där hade vi tur för det regnade bara några enstaka kvällar. Första veckan var det ganska molningt, men absolut strandväder. Den sista veckan var det strålande solsken varje dag, hur härligt som helst.
Hotellet var vi jättenöjda med och det gjorde ju inte saken sämre att det låg precis vid en lång fin strand, där vi låg och stekte många dagar av semestern. Vi hade också turen att få ett rum på bottenplan så vi hade en egen liten "terass" med utgång tre meter från poolen.

Första veckan hade vi ju min moster + sambo och morbror med familj på samma hotell innan de skulle åka hem. Det var riktigt kul att umgås och träffa dem där. Kändes nästan lite tomt när de åkte hem först, men sedan hade vi en riktigt bra och mysig vecka bara vi två också.

Det enda som var mindre kul var hemresan. Från att vi lämnade hotellet igår tog det 26 timmar innan vi var hemma i huset i förmiddags. Planet blev försenat ganska många timmar, så igår satt vi på flygplatsen i Phuket i nästan åtta timmar och väntade...Har sovit max två timmar sammanlagt de senaste 30 timmarna, så nu sover man nog gott i natt. =)

Om jag hinner/orkar ikväll, så ska jag lägga upp lite bilder från våran semester, annars gör jag det imorgon. Bjuder på några på hotellet så länge:
 =)

Bangtao resort & spa

Semester

Sol, bad, shopping, drinkar, god mat, trevligt folk, ledighet, glass i stora lass och massa annat! Nu befinner vi oss i underbara Thailand sedan en vecka tillbaka och jag skulle vilja stanna hur lange som helst! Bloggandet ska jag ta tag i igen nar vi kommer hem och da ska jag ladda upp massa bilder fran varan goa semester! =) Tills dess:

HA DET SUPERBRA!!!!!

Gott nytt år!!!

Då var 2010 slut och vi har ett nytt år att se fram emot! Nyårsafton firades här hemma med middag tillsammans med massa fina vänner och det blev en riktigt lyckad kväll. Tack allihop! =)

Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag.. Önskar er ett GOTT NYTT ÅR!!! =)