Smaskig paj

Tänkte att jag skulle lägga ut receptet på en smaskig paj som jag ofta slänger ihop när vi ska få fikagäster. Dessutom går den väldigt fort att göra vilket är ett stort plus! =)
 
Du behöver:
 
150 gram margarin
0,5 dl ljus sirap
2 dl grädde
2,5 dl mjöl
2 dl socker
1 tsk bakpulver
2,5 dl havregryn
Bär (Som täcker botten på en pajform)
 
Smält margarinet i en kastrull och tillsätt sirap och grädde.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke och häll över smörblandningen och rör om.
Lägg bär i en form och ta på lite socker.
Häll över smeten och grädda i 175 grader i 25 minuter.
 
Lycka till!
 
Sist jag bakade denna paj hade jag både hallon och blåbär i, riktigt gott!
 
 
Det har blivit en hel del fikande och onyttigheter det senaste, så det ska bli riktigt skönt att innebandyn kör igång ikväll igen. Då ska det springas som aldrig förr! ;-)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för receptet:-) har trånat efter det hihi .
Kram

Svar: Varsågod! =) Kul att jag kan dela med mig av något smarrigt recept oxå till en som är en stjärna på att baka och laga mat. =) Kram
Jessica

2013-01-15 @ 09:41:37
URL: http://helenuz.blogg.se
Postat av: Sara Orrbén

Supergott! :) var tvungen att testa trots att vi inte ska äta sånt!! Haha! Kram

Svar: Visst är den! Kul att du redan testat den. =) Det går åt skogen med det "nya livet" för min del också. Bakade två sådana pajer förra veckan och nu tryckte jag i mig en semla precis haha ;-) Kram
Jessica

2013-01-15 @ 21:22:36
URL: http://saraorrben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0