Kycklingpaj


På festen i lördags bjöd jag på paj, vilket verkade vara uppskattat. Jag lovade några av mina vänner att lägga ut receptet, så här kommer det:



Mexikansk kycklingpaj

Pajdeg:

1,5 dl vetemjöl
50 gram smör
1 msk vatten

Fyllning:

5-8 feferoni
1 grillad kyckling
1 gul lök
10 färska champinjoner
150 gram philadelphiaost
1/2-1 burk Chunky salsa (finns på tacohyllan)
3 dl riven ost
 


Sätt ugnen på 225°C. Gör pajdegen. Blanda mjöl och smör till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut pajdegen i en smord ugnssäker form, och grädda ca 10 min.

Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl!

Dela feferonin i mindre bitar och lägg i pajskalet och bred ut kycklingröran. Strö över osten.

Ställ in pajen i ugnen 10-15 minuter eller tills osten har smält.


Lycka till!! =)








Kommentarer
Postat av: Hemma hos Elinor

Det lät smarrigt, det måste testas!



2012-06-12 @ 21:01:20
URL: http://hemmahoselinor.blogspot.com
Postat av: carin

Den ska vi testa nu på namngivningen då! Tack! :)

Kram

2012-06-13 @ 11:03:00
Postat av: Jessica

Det tycker jag absolut att ni ska göra! =)

Kram

2012-06-13 @ 23:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0