Dagen före dopparedagen...

Ikväll har vi ätit goda enchiladas och sitter nu framför Bingolottos uppesittarkväll. Det är enda gången på året som vi spelar så man kan ju alltid hoppas på att man vinner, men den chansen känns ju ganska liten. =)

Gjorde mer julkola i eftermiddags och även snickerskakor, ett recept som jag fått av min goa vän Sandra. 
Här kommer receptet:

Snickerskakor

1 burk jordnötssmör
1 dl socker
1 dl cocos
2 dl ljus sirap
8-10 dl ricecrispies
1 tsk vaniljsocker
3 x 200 gram ljus blockchoklad

Blanda jordnötssmör, socker, cocos och sirap i en kastrull och koka upp. 
Blanda i ricecrispies och vaniljsocker. Bred ut blandningen på en långpanna och låt stelna. Smält chokladen i ett vattenbad och bred ut över kakan. Låt stelna ordentligt.

 







Kommentarer
Postat av: Sara

Det är helt fantastiskt hur tåliga barn är. Jag kan dock rekommendera en "störthjälm" när W börjar lära sig att resa sig att gå. Vi köpte en blå störtis till Dimitris. Tyvärr hatade han den så det slutade med att han låg på golvet och gjorde allt för att försöka få av sig den.



Ja dom där spyorna ja... dom blir ett med familjen ganska snabbt ;)



Visst är det svårt att motstå alla fina kläder till barnen och jag fick hålla fingrarna i styr en hel del...och får fortfarande till viss del.



Ha en jättefin jul och hälsa speciellt till Gabriella :)

2011-12-23 @ 23:40:09
URL: http://casalott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0