Middagstips

Under semestern blev det inte mycket matlagning för våran del, men nu när jobbet har kört igång igen är det åter dags att komma in i lite rutiner. När man kommer ifrån det där med att laga mat varje dag känns det som att man får hjärnsläpp och inte kommer på några maträtter längre. Därför tänkte jag dela med mig av ett recept som jag fått av min kära mamma, i fall det är någon mer som har idétorka vid spisen. =) 

Detta åt vi till middag igår:

4 kycklingfiléer
1 röd paprika
 
Täcke:
3 dl grädde
1 dl Mango chutney
2 tsk curry
1 tsk sambal olek
1-2 vitlöksklyftor (pressad)
3-4 kycklingfiléer
1 röd paprika 

Banan och casewnötter

Strimla kycklingen i ganska små bitar och stek dem.
Dela paprikan i bitar och lägg dem sedan tillsammans med kycklingen i en ugnsfast form.
Vispa grädden och blanda i mango chutney, curry, sambal olek och vitlök. Bred blandningen över kycklingen och paprikan.

Gratinera mitt i ugnen ca 10 minuter i 250 grader. Ta ut formen och skiva över banan och strö över casewnötter. Ställ sedan in formen 5 minuter till.

Till detta hade vi jasminris



Smaklig måltid!




Kommentarer
Postat av: Sara Orrben

Tack. Ja vi har redan börjat våran. Gått två gånger redan. Men vilken tråkig grupp vi har. Hoppas att det finns andra mammor där ute man kan träffa! :) Hoppas eran grupp blir roligare, vet flera stycken som ska ha i november. När är eran beräknad?

2011-08-23 @ 18:59:05
URL: http://saraorrben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0