Tapet: Cole & son - Rajapur

Efter mycket velande fram och tillbaka har vi nu bestämt oss för vilken tapet det blir i gästrummet. Det blir Cole & son´s Rajapur, som var den första tapeten jag hade i tankarna. Tycker om den turkosa tapeten väldigt mycket också, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att tröttna på den om ett tag. Jag vill inte vara bunden till en färg, utan vill kunna byta ut accentfärgerna då och då och det känns som att det är lättare att göra det då man har en grå-vit tapet än en turkos, så bäst att vara på den säkra sidan. ;-)

Jag har dock en idé om att göra en lite större tavla av den turkosa tapeten till den vita väggen som leder in till köket, eftersom vi har en del detaljer i turkost på nedervåningen. Får se vad det blir utav det...

Den valda tapeten:



Det kommer att bli en fondvägg och resterande väggar ska tapetseras i någon vit ton....

Ett exempel på hur det kan se ut med den valda tapeten:



(Bild lånad av www.styleroom.se)

Efter jobbet imorgon ska det alltså åkas till Färghallen för att beställa tapeter, hoppas att vi får dem till helgen!


Kommentarer
Postat av: Elinor - Mamma till Liam & Tigra-

Den är urläcker, det kommer bli så fint!

2010-11-21 @ 21:09:35
URL: http://ronile.se
Postat av: jessie

tack! Får hoppas på detta nu när jag haft sådan beslutsångest med tapeten! =)

2010-11-21 @ 22:49:59
Postat av: Sara

Tycker du valt helt rätt. Tror inte du kommer ångra dej de minsta. Super snygg!

Själv har jag varit och lånat PIP idag till lilltoan. Sedan ska projekt kakla tvättstugan börja.

Wish me luck!



kram

2010-11-22 @ 15:09:53
Postat av: jessie

Får hoppas att jag inte gör det, just nu känns det rätt i alla fall. =)Pip-kollektionen är jättefin, det kommer bli riktigt bra! Kul att fixa klart tvättstugan oxå....längtar till den dagen då vi gör det, men känns rätt avlägset just nu.. tålamod tålamod... ;-)

kram

2010-11-22 @ 16:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0