Kakel, tapeter & spackling

Idag har vi varit i huset nästan hela dagen och grejat. C har spacklat lite överallt, Ingemar har satt upp gipsskivor i hall-taket och på väggarna i trappan och jag har kvistlackat på smygerna i alla fönster. För att kvistarna inte ska synas igenom den vita färgen var man tvungen att lacka två gånger med en timmes mellanrum, så målningen får bli imorgon eller på måndag. 

Kaklet har kommit upp i köket nu och vi blev jätte nöjda!
 
Innan Per kom och kakla så strök C på primer, då var det rött och snyggt: =)


Nu ser det ut såhär: 




Syns inte så bra på bilderna, ser mycket bättre ut i verkligheten..... :)

Det som har hänt mer det senaste är att golvet har lagts klart på undervåningen, det har kommit upp gipsskivor på samtliga väggar i huset och nästan alla tak har skruvats upp.

Vi har även varit och tittat ut kakel till badrummet och tapeter till undervåningen. Vi kom överens direkt om vilket kakel vi ville ha, vilket underlättade det hela.. ;-) Nu ska vi bara ringa kaklaren och bestämma när arbetet ska sättas igång och sedan beställa badrumsmöbler. 

Nu har vi bestämt helt att det blir denna tapet i köket:


Denna tapet blir det förmodligen på en vägg i hallen, om vi inte ändrar oss innan vi beställer. Färgen är lite missvisande här, blev visst inte så bra när jag höll upp tapetprovet och tog kort alldeles för nära, hehe. Den är i alla fall typ ljusblå med silvrigt, skimrande mönster.


I vardagsrummet ska vi också ha en fondvägg, men där har jag/vi beslutsångest. Det vi vet är att den ska ha ljus bakgrund med något svart eller grått mönster. Denna funderar vi lite på:



Har även lite funderingar på denna, men tröttnar man på den ganska snart kanske? åh vad svårt det är!!
 






  


Kommentarer
Postat av: Lena o Sverre

Hej!!! Åh vad kul att se hur det går! Ser riktigt fint ut... stilrent! Om jag får ha nån åsikt om tapeterna så tycker jag inte den med björkarna :-) Den har ju typ alla... fin men den med "löven" var mycket coolare o den har jag inte sett förut :-) Så tycker jag.... hihi... Hoppas du inte blir sur :-) Stor kram

2010-01-03 @ 14:33:59
URL: http://http:/volne.blogg.se
Postat av: jessie

Hej! Tack för din åsikt,det uppskattas när man har beslutsångest! =) Kände mig inte helt hundra på "björkarna" och tror att jag skulle tröttna på den ganska snabbt plus att C inte tyckte om den så mycket..så den blir det INTE! =) Inte helt säker på "lövtapeten" heller, men hittar jag ingen annan så får det bli den! =)

kraaam

2010-01-03 @ 18:23:22
Postat av: Anna A

Hej Jessie,

Himla fint ni får det! Vilken händig man du har:) Medaljongtapen i köket är verkligen jätte fin!

Blir spännande att se färdigt resultat...

God fortsättning

2010-01-04 @ 10:10:14
Postat av: jessie

Tack så mycket Anna! Ja, tapeten till köket fastnade jag för direkt, får hoppas att det blir bra när den kommit på plats.=)

God fortsättning på dig oxå

2010-01-04 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0