Havreformar med kolakräm

Det är många som har efterfrågat receptet på kakorna jag bakade för några dagar sedan, så här kommer det!
 

Ingredienser

3 dl havregryn

3 hg smält smör

3 dl socker

5 dl vetemjöl

4 tsk bakpulver

1 st ägg

Kolakräm

250 g smör

2 msk kakao

3 dl strösocker

1 msk vetemjöl

6 msk vispgrädde

Gör så här

Till havreformarna: Blanda ihop allt och klicka ut i aluminiumformar.
 
Förgrädda i 175° grader i 12 minuter.
Om kakorna inte sjunker ihop i mitten när ni tar ut dem ur ugnen så tryck till
lite så att det blir en liten grop.
 
Kolakrämen: blanda allt. Koka på spisen i ca 10 minuter eller mer.
 
Häll i formarna. Grädda ytterligare ca 3-5 min.
 
 Lycka till! =)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

det där är några av mina favoritkakor, får ta och baka dom någondag

Svar: Det tycker jag att du ska göra. De är ju verkligen sjukt goda! =)
Jessica

2012-12-12 @ 07:53:34
URL: http://jenlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0