Mateus-samlingen...

Jag bestämde ju mig för att börja samla på Mateusporslinet i höstas. Det har inte gått så jättesnabbt tyvärr, då just den färgen som vi har inte har funnits på flera månader i butiken där jag köper dem. Idag när vi tittade förbi, så hade de äntligen fått in några stycken, så självklart passade jag på att köpa en. Nu har vi fem stycken i skåpet...



I fall de sandfärgade tallrikarna inte skulle finnas i butiken här i stan under en längre period igen, så får det bli en beställning på nätet istället. Upptäckte nämligen att man kan beställa Mateusporslinet på Länna möbler, där är det dessutom gratis frakt.
Får hoppas att tallrikarna är hela när man får dem bara. ;-)

www.lannamobler.se

När jag har köpt klart alla mattallrikar tror jag att det är skålar som står på tur, frågan är bara vilken färg...?!

Har varit inne på de ljusrosa, men tycker även att de plommonfärgade passar fint till våra tallrikar. Får fundera ett tag helt enkelt.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0