En rolig helg!

Den här helgen har varit riktigt lyckad tillsammans med vänner. I fredags var det ju som sagt födelsedagsfest som stod på schemat. Grabbarna bjöd på massa gott.....tapas, mangodrink och tårta, så proppmätt blev man.

Lite bilder från kvällen:

    

Igår var jag och C framme på stan en sväng. Det blev ett par affärer och sedan en fika på Limtorget. Vi fick ett infall och åkte till Elgiganten och köpte Kinect till vårat x-box. Hade aldrig testat det innan, men det var riktigt roligt. Man fick med ett spel, men vi köpte även dansspelet, så nu ska det shakas loss i vardagsrummet. ;-)

      


På kvällen blev det middag här hemma med Daniel och Johanna, följt av bowling och biljard. Känns idag att det var en rolig kväll, för är inte allt för pigg kan jag säga....

    

Nu ska jag fortsätta slappa och ladda för en ny arbetsvecka! Hoppas ni har en härlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Den middagen såg väldigt god ut med flyftpotatisen.

Vad hade du i grytan?

2011-02-21 @ 16:53:52
Postat av: jessica

Ja, det var riktigt gott faktiskt.. det var första gången vi lagade det. Det gick fort att göra och jättelätt! =)



man steker kycklingfilé (i strimlor) och baconbitar och lägger sedan i en form. Över det häller man över en blandning av 5 dl creme fraiche, 1 dl grädde, 1-2 dl riven parmesanost, 2-3 msk sweet chilisås, 2 stora vitlöksklyftor och 3-4 msk kycklingfond.

Sedan är det bara att ställa in det i ugnen i ca 10-15 min.. (225 grader)

2011-02-21 @ 19:29:38
Postat av: Anna

Tack för receptet, det ska definitivt provas :)

2011-02-21 @ 20:00:13
Postat av: jessica

Det tycker jag absolut att du ska göra! Vi hade förresten sex kycklingfiléer och två paket bacon.. men det väljer man ju själv.. =)

2011-02-21 @ 22:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0