Planer för lillemans rum...

Ingen är nog gladare än C att det äntligen är färdigspacklat och slipat i Wilmer´s rum, det sista rummet i vårt hus. Man kan ju undra hur många timmar som lagts ner på spacklande och slipande i huset sedan vi köpte det?! Kan förstå att han är trött på det momentet. ;-)

Såhär ser det ut i W´s rum just nu, dammigt och fint.... :



Vi ska sätta upp panel på väggen rakt fram och på snedtaket. Väggen till vänster ska målas vit och väggen till höger ska tapetseras. Det blir samma vita golv som vi har i allrummet.

Jag har kollat runt en del på tapeter och det lutar mot att det blir Midbec´s stjärntapet Keek-A-Boo, det är bara den jag riktigt fastnat för. Den finns i flera färger, men den som gäller för W´s rum är den med vit bakgrund och marinblå stjärnor. Jag vill inte ha en för mörk tapet då rummet är ganska litet, annars är ju den med blå botten och vita stjärnor också väldigt fin.






Låter som att rummet kommer bli väldigt vitt, men det ska ju in massor av leksaker och andra färgklickar så småningom. =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Förstår C om han börjar bli trött på det men nu är det ju nästan klart!! Ni har gjort ett skit bra jobb:)



Sv: Det var svårt att välja färg, men tror vi har bestämt oss:) Har för mig att du har en ljus variant?! Har höganäs i högblank vit så kände att det kunde vara lite roligt med ngn färg också men det är svårt och eftersom de kostar endel är det inget man bara köper nytt sen! Ser ut som ni haft en jätte mysig jul tillsammans också! Kram kram

2011-12-27 @ 23:03:20
URL: http://www.soffiiphone.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Vad spännande att få se resultatet sen!God Fortsättning,kram alexandra

2011-12-28 @ 11:37:10
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Kan tänka mig att C är glad att det är sista rummet, men ni har varit duktiga och superfint blir det !!



Ja helgen med Mr A var supermysig och skorna var läckra.

Nu ska man bara lära sig att strutta runt i dom oxå?! =/

Övning kanske ger färdighet?! =)

Han verkar vara en toppenkille, på många olika sätt, så jag ska hålla i honom hårt ;)



Hoppas eran jul har varit mysig men det tror jag säkert.

Kram & god fortsättning & gott nytt år om jag inte hinner in och säga det innan

2011-12-28 @ 15:14:55
URL: http://mittnuochjag.blogspot.com
Postat av: Sara

Det kommer bli så fint! :) Vitt som bas i barnrum är ju väldigt tacksamt om inte annat. Som du skrev, det blir färger ändå så d räcker till i form av leksaker. Och det är lättmatchat ;)



God Fortsättning! Ps) HUR hinner du baka så mycket??? Jag gapar av förundran.



Kram! :)

2011-12-28 @ 20:15:36
URL: http://casalott.se
Postat av: Sara

Är också sugen på en sån tapet till Elvins rum, men vi tapetserade för ett år sen där inne så Johan är inte så sugen på att göra om det vilket jag förstår! :) Elvin ska ju inte flytta in där riktigt än, så Johan kanske hinner ändra sig! :)



Vad fint skåpet blev, det blir så personligt om fint när man gör om lite så!

2011-12-29 @ 16:25:29
URL: http://saraorrben.blogg.se/
Postat av: Sofia´s Dressingroom

Kommer bli hur fint som helst med stjärntapeten:) Kram kram

2012-01-01 @ 20:32:33
URL: http://sofiasdressingroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0