Fantomenkaka

Jag fick ett önskemål om receptet på den farligt goda Fantomenkakan som jag har bakat några gånger det senaste, så här kommer det. =)

Ingredienser:
6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vetemjöl
150 gram smält margarin
6 dl socker
4 ägg
.
Glasyr:
200 gram kokosflingor
2 dl socker
1 dl ljus sirap
1 1/2 dl grädde
75 gram margarin
.
Sätt ugnen på 200 grader och klä en långpanna (35x40 cm) med bakpapper.
Vispa ägg och socker. Rör ned margarin, kakao, vaniljsocker och salt. Rör i mjölet sist.
Bred ut smeten i formen och grädda mitt i ugnen 15-20 minuter.

Gör glasyren under tiden. Blanda alla ingredienserna i en kastrull och sjud på svag värme ca 5 minuter. Bred glasyren på kakan och grädda i ca 10 minuter eller tills den blivit ljusbrun. Ta ut kakan och låt den kallna innan den delas.

LYCKA TILL!



.


Kommentarer
Postat av: madelene

Tack så jättemkt!!

Ska baka redan ikväll :)

Kram

2011-12-12 @ 19:51:00
Postat av: Sara

Ska nog sno det här receptet någon gång! Just nu blir det bara julgodis för min del! Vi tycks äta upp allt så jag får baka mer hela tiden! :) hur går det med Wilmer, är han en "snäll bebis"( som alla säger?) :)

2011-12-13 @ 12:03:45
URL: http://saraorrben.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det var så lite! Hoppas att kakorna blev goda. =) Kram

2011-12-14 @ 11:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0