Rosa rosa rosa....

Ser fram emot att börja inreda i det lilla allrummet som finns på övervåningen när man kommer upp för trappan. Rörmokaren kommer förhoppningsvis hit i veckan och fixar elementet. Därefter är det lister som återstår, men sedan när de kommit upp kan jag äntligen lägga händerna på det roliga! =)

Vi har ju vitt golv där uppe och en grå nyans på tapeten, till det blir det vita (oväntat va? ;-) ) möbler. Jag har kommit fram till att vi ska ha rosa som accentfärg och har redan tjuvstartat med att köpa ett par grejer.

Kuddar:



Grå - Lyckliga Lisa Prickig - Lui interiör Rosa - H&M home
 
Kuddarna tänkte jag ha i schäslongen som ska beställas framöver:


Köpte en rosa pläd sist jag var på Ikea:



Ramar som förmodligen hamnar i allrummet, även de köpta på Ikea:




Sist, men inte minst beställde jag denna golvlampa från Ellos häromkvällen. Fick den till halva priset, då de hade en rabattkod just nu. Tack för tipset Anna! Där sparade jag 1000 kronor.. =)




Har lite tankar på att ha en ljusrosa ryamatta också, men det får vi se. C kanske har några invändningar om det blir för mycket rosa...vem vet? ;-) 
 



Gärna en ljusare nyans än den på bilden...

Det är alltid kul att fundera på hur man vill ha det, sedan kan ju det ändra sig...resultatet lär ni får se lite längre fram här i bloggen.


Kommentarer
Postat av: Sofia´s Dressingroom

kommer bli såå fint, älskar rosa;-) Bra köp med lampan, har den själv. Kram kram!

2011-08-22 @ 21:49:43
URL: http://sofiasdressingroom.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej

Tack för info om målning!

Ska nu våga mig på att måla min första möbel till helgen :)

Vilket fynd med lampan!!

Kram Moa

2011-08-22 @ 22:20:34
Postat av: Frida

Jätte fin lampa & kuddar Jessie. KOmmer bli super mysigt. Du får övertala C om mattan för dom är fina.

2011-08-22 @ 23:44:35
Postat av: ANNA





hihii det va så lite så :-) Kommer bli skit snyggt!



2011-08-23 @ 08:46:30
URL: http://aazl.blogg.se/
Postat av: Sara

Måste bara säga att ni har det så fint!! :) och grattis till bebis! Vi ska ha i mitten av oktober så det börjar närma sig! :)

2011-08-23 @ 08:59:38
URL: http://saraorrben.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tackar! =)



Sofia: ja, rosa är allt fint så kände att jag var tvungen att få in det någonstans i huset! ;-) Jasså du har oxå den fina lampan..bra smak! =)



Moa: Det kommer säkert gå som på räls med målandet när du kommer igång! =)



Frida: Efter att han läste blogginlägget igår yttrade han inga protester iaf, så det kanske inte är helt kört med en rosa matta.. ;-)



Anna: Perfekt med sånna där rabattkoder när man ska köpa något dyrare.. nu kan jag köpa något annat kul för den tusenlappen. ;-)



Sara: Tack snälla du och stort grattis till eran bebis! =)



Kram på er



2011-08-23 @ 19:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0