På önskelistan...

En jordglob i liknande utförande som på bilden skulle jag kunna tänka mig att placera på skrivbordet eller på en hylla i gästrummet/kontoret:

 
Just denna kan man köpa på www.butikstylish.se, men det går ju att köpa på massa andra sidor, exempelvis på www.jordglob.se där de har jordglobar i alla varianter.  


Även en skrivbordslampa till det rummet finns med på min önskelista. Ikeas Barometer har jag fastnat lite för och tror att jag ska slå till på nästa gång vi besöker varuhuset:




Kommentarer
Postat av: Moa

Hej

Vad fint ni får det!!

Vi är oxå i renoverings tagen, går sakta men framåt.

Ville bara fråga hur du gör och vad du använder för färg när du målar? Blir så fint.

Har samlat på mig lite möbler som ska få sig en omgång med färg är det tänkt, men har inte riktigt vågat än.

Gtattis till pyret oxå, kul!

Kram

Moa

2011-08-17 @ 14:51:19
Postat av: Jessica

Hej

Tack så mycket snälla du! =)

Ja, visst känns det som att det går sakta framåt när man renoverar...känner igen det där! ;-) Men fotar man och kollar tillbaka på sina bilder, så inser man att det händer en hel del ändå..=)

Det bästa är väl att slipa möblerna lite först så färgen går in riktigt. Vissa möbler har vi bara sandpapprat lite och de tre satsborden som vi målade nu senast struntade vi i att slipa faktiskt och det blev bra ändå...lite olika det där. Vi använder Nordsjö´s färger. Först vanlig häftgrund och sedan blank vit snickerifärg..."Blankett V15" står det på hinken. Man brukar ju få måla några lager innan det blir bra, så gäller att ha tålamod. ;-)

Lycka till med dina möbler!

Kram

2011-08-17 @ 21:45:08
Postat av: Sara

Sjukt fin blogg! :D



Hur är det med dig? :)

2011-08-17 @ 22:34:00
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: Sofia´s Dressingroom

Älskar jordgloben, jag vill ha en svart på vårt vita skrivbord. Kram!

2011-08-18 @ 16:10:31
URL: http://sofiasdressingroom.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sara: Tack så mycket! Med mig är det bara bra, hoppas att det är detsamma med dig. =)



Sofia: ja, visst är dom fina! Den svarta är oxå skitsnygg! krams

2011-08-18 @ 20:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0