Kakel & övervåning

Såg att jag inte hade uppdaterat något här om huset på två veckor. C har visserligen legat ute på jobb en del, men den här veckan är han hemma och kör järnet!
Förut var vi och hämtade kakel till köket,som vi var och beställde förra veckan. Det blev vita matta plattor som är 60 X 15 cm. Blev lite osäker innan vi hämtade kaklet om vi inte skulle tagit blanka istället, men sen när jag såg plattorna kändes det rätt. Får hoppas att det blir snyggt. Frågan är om man ska sätta dem rakt under varandra eller omlott???!!! Ibland är det riktigt jobbigt med alla beslut man ska ta, vill ju bli sååå nöjd! =)

Den plattan som sitter underst kommer det att bli...




Arbetet på övervåningen är i full gång... C har spenderat en hel del tid med att dra kablar och sätta uttag för tv, telefon och lampor överallt, så han är nog måttligt trött på det nu, men nu är det mesta inom den fronten klart.:)

 

Väggen mellan de två små sovrummen har kommit upp och Ingemar & C håller på att sätta upp gipsskivor överallt..

   

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker det kaklet ser jätte fint ut, trodde det skulle va bredare när du beskrev det mend et ser fint ut=)

Övervångingen också, sist jag va och titta i huset så prata ni om att sätta väggarna till rummet på annat sätt men det här ser ju fint ut... förutom stackaren som får bo utan fönster;)

2009-12-11 @ 07:07:18
Postat av: Lena

Kanon! Snyggast med matta plattor o mest praktiskt oxå.... så det var nog ett klokt val! Snart vill vi komma o kolla på huset igen känner jag... har så svårt att föreställa mig det i bilderna :-) kraaam

2009-12-11 @ 14:43:33
Postat av: jessie

Frida: ja, tankarna och idéerna ändras titt som tätt, =). vi satte rummen så istället,för annars hade dom blivit ännu mindre.. =/ Vi ska allt sätta in ett takfönster i det ena rummet sen..så man får lite ljusinsläpp.. ;-) haha



Lena: ja,får hoppas att det blir bra med matta plattor,så man inte ångrar sig sen.. =) Ni får komma förbi när ni vill! imorrn ska vi nog greja där ganska mycket... även jag! ;-)

2009-12-11 @ 17:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0